onsdag 12 december 2012

Koh Tao - PADI divers!

Söndagen den 2:e december gick vi upp strax efter sex på morgonen för att bli hämtade till the floating market. Inget jag direkt rekommenderar, inget speciellt men visst det var en liten upplevelse. Vi åkte båt runt där lokalbefolkningen bodde och det var mysigt. Dock hade vi köpt en halv dag där men tror vi åkte runt i båten i ca 20 min... så ja lita aldrig på dessa HÄRLIGA thailändare, haha.
Tolv timmar efter att vi klivit upp ur sängen tog vi bussen till Chumpon och jag måste säga att världen är allt bra liten. När vi stod och väntade på bussen kommer min gamla klasskompis Emil, det visar sig att dom också ska till Koh Tao. Underligt det där.
Till Koh Tao kom vi först på måndagen runt 10 tiden. Gissa om vi var två mycket trötta och slitna flickor. Som tur var stod en ifrån vårt hotell och väntade på oss så det var bara att hoppa in i jeepen och dra iväg. 
Hela veckan på den här underbara ön Koh Tao har gått åt till att ta dykarcertifikat. I fredags när vi hade final exam och dom två sista dykningarna så firade vi sedan på kvällen eftersom vi nu är OPEN WATER DIVERS!!! Helt klart värt pengarna och tiden!
 På båten till Koh Tao... trötta och hungriga!
 Inte lika vacker solnedgång som i Sydafrika men mysigt ändå.
 På väg ut till dykningen hela gänget.
Conni (vår tyske vapendragare som vi ska möta upp i Koh Phi Phi nu i helgen igen), Adam (var galne instruktör ifrån Skottland) och såklart Sofie och jag.
Pad thai måste ju vara något av det godaste som finns på den thailändska menyn... om vi bortser ifrån PANANG CURRY, den är svår att slå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar